Verschil in stappen tussen apps

Ik houd mijn stappen bij in zowel de StepSmash-app als in de Samsung Health-app.

Samsung Health synchroniseert perfect met mijn horloge, maar in StepSmash heb ik soms minder stappen; bijvoorbeeld in de stappenchallenge zit ik ongeveer 3k stappen lager dan in Samsung Health.

Iets wat me vandaag opviel: ik opende de app op een bepaald moment en had een bepaald aantal stappen, en toen ik later terugkwam had ik minder stappen :sweat_smile:

Ik heb ook meegedaan aan de bingo-challenge en daar wat stappen “uitgegeven”. Misschien zijn die ook van mijn stappenchallenge afgetrokken, of is dat bedoeld gedrag?

Laat me weten of er nog andere info is die ik jullie kan geven die hierbij kan helpen.

We gaan ernaar kijken en uitzoeken wat er aan de hand is.

Zou je ervoor openstaan om mee te doen aan onze gesloten bèta op Google Play? Dan kunnen we je sneller pre-release builds sturen terwijl we dit aan het oplossen zijn.

We zien al een tijdje hardnekkige problemen, specifiek met het synchroniseren van stappen via Samsung Health, en tot nu toe hebben we niet veel gebruikers gehad die na een melding nog opvolgden. Daardoor is het een stuk lastiger geworden om de oorzaak te achterhalen. Iemand die bereid is fixes te testen en de resultaten met ons te delen, zou enorm helpen.

Tuurlijk, help graag! Laat me weten hoe het proces verder verloopt.

Nogmaals bedankt dat je ons hiermee wilt helpen uitzoeken. We waarderen het echt!

Ik heb het e-mailadres dat aan je StepSmash-account is gekoppeld toegevoegd aan onze Google Play-bètagroep. Als dat e-mailadres niet overeenkomt met het Google Play-account op je toestel, stuur me dan een DM met het juiste e-mailadres, dan voeg ik die in plaats daarvan toe.

Je kunt je hier aanmelden voor bètaversies: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.stepsmash.app

Als een bètabuild uiteindelijk bijzonder onstabiel blijkt, kun je je op elk moment via dezelfde link weer afmelden en de stabiele versie opnieuw installeren.

We brengen nu een build uit met extra debug-logging, specifiek voor het synchroniseren met Samsung Health. Op basis van je oorspronkelijke melding is mijn beste inschatting dat dit Ăłf een hardnekkige, aan de zomertijd gerelateerde bug in de SDK van Samsung Health is, Ăłf een bug in hoe wij de data in de app verwerken, Ăłf een probleem op de server bij het opslaan ervan.

De nieuwste build met extra logging staat nu live op het bètakanaal in Google Play.

Zodra je ’m hebt geïnstalleerd, kun je de app gewoon gebruiken zoals je normaal zou doen. We gaan de nieuwe logs bekijken naast wat de server en database doen, zodat we kunnen zien of er in die laag iets misgaat.

Als je merkt dat je stappen weer dalen, zou het extra helpen als je me ongeveer kunt laten weten wanneer het gebeurde en rond welk tijdstip je de app gebruikte toen je het zag. Dan kan ik de sync-sessie vanaf jouw toestel rond precies dat moment veel beter onder de loep nemen.

Hopelijk wordt het probleem snel duidelijk en kunnen we het fixen (maar natuurlijk: nu we er extra goed op letten, zullen je stappen vanaf nu waarschijnlijk perfect blijven syncen) :sweat_smile:

Ik heb de link gevolgd die je hier postte; die stuurt me naar de Play Store-app, maar ik zie geen nieuwe releases, alleen die van 30 maart.

Weet niet of er iets had moeten gebeuren, maar ik heb geen enkele melding per mail gekregen dat ik aan de bètagroep ben toegevoegd (ik heb alle mappen gecheckt).

Ik heb je via DM een andere link gestuurd.

hier is een voorbeeld van stappen die worden teruggetrokken; je kunt mijn lokale tijd linksboven in de hoek zien

Ik ben in RoemeniĂŤ, dus ik zit in de GMT+3-tijdzone

Dit is heel behulpzaam, bedankt! We zijn een probleem met de server->database-interactie aan het uitzoeken en we hebben een build die naar onze servers gaat en extra logging toevoegt om ons meer data voor troubleshooting te geven :crossed_fingers:

Oh, wat cool! Ik heb meerdere persoonlijke connecties met Roemenië en heb afgelopen voorjaar de kans gehad om er een week rond te reizen. Het is zo’n prachtig land!

1 like

Ik denk dat we het probleem hebben gevonden. We werken nog een paar dingen af om de wijziging te verifiĂŤren voordat we die naar de servers uitrollen.

De serverupdate wordt uitgerold met de vermoedelijke oplossing.

1 like

Voor integraties aan de clientkant controleert de app eerst bij de server om te bepalen hoe ver terug er gesynchroniseerd moet worden.

Als onderdeel van deze laatste wijziging hebben we dat terugkijkvenster tijdelijk op 7 dagen gezet voor Samsung Health-accounts die nog niet hadden gesynchroniseerd met de huidige serverversie. Zo kreeg de app de kans om bij te lopen en ontbrekende gegevens uit die periode te herstellen.

Nadat je account op deze build die 7-daagse synchronisatie had afgerond, zou je totaal voor die periode met ongeveer 17.000 stappen moeten zijn verhoogd :tada:

Heel erg bedankt dat je de tijd hebt genomen om te helpen het probleem te reproduceren en testbuilds van de app te installeren!

Dat is top, het lijkt nu qua functies op hetzelfde niveau te zitten als mijn Samsung Health-app. Ik hou je op de hoogte als ik nog meer onregelmatigheden opmerkt.

Nogmaals bedankt voor de snelle fix!

1 like

Graag gedaan! Ik help je met plezier!

This topic was automatically closed 2 days after the last reply. New replies are no longer allowed.