Twee mensen in onze werkweekchallenge van vorige week kregen ineens tienduizenden extra stappen te zien. In werkelijkheid lag hun aantal stappen veel lager. De app afsluiten en hun telefoon opnieuw opstarten hielp niet.
Welkom op de StepSmash Forums, en bedankt dat je dit probleem hebt gemeld!
We onderzoeken wat hier aan de hand is en laten je weten zodra we meer informatie hebben.
Ik had een groep die dezelfde fout had. Ik weet niet zeker of het trackerspecifiek was, maar de één gebruikte Apple Gezondheid (Apple Health) en de ander een Apple Watch. We hebben een Fitbit-gebruiker en een Garmin-gebruiker in hetzelfde spel die geen problemen hadden. Ik heb een afbeelding meegestuurd als feedback.
Bedankt voor de extra informatie!
We hebben een paar uur geleden een kleine over-the-air update uitgebracht die extra logging toevoegt voor Apple Health wanneer StepSmash fitnessgegevens synchroniseert. Morgen zouden we genoeg data moeten hebben om te zien wat er aan de hand is.
Zodra we het probleem hebben ingeperkt en gepatcht, kunnen we stapuitdagingen met terugwerkende kracht bijwerken zodat de daadwerkelijke winnaars worden gecrediteerd en hun badges verdienen.
Ja, hier hetzelfde! De twee getroffen personen gebruiken Apple Health en een Apple Watch. De Garmin- en FitBit-gebruikers hebben nergens last van.
Goed nieuws: we hebben vastgesteld wat de oorzaak is en er wordt al aan een fix gewerkt.
Eind vorige week hebben we een SDK van een derde partij geüpdatet die we gebruiken om te koppelen met Apple Health. Die update bracht een subtiele gedragswijziging met zich mee die we tijdens het testen niet hebben opgemerkt, waardoor sommige Apple Health- en Apple Watch-spelers opgeblazen statistieken in StepSmash te zien kregen.
We rollen vandaag een fix uit. Daarna gaan we aan de slag met het aanvullen van de getroffen data en het corrigeren van afgeronde stappenchallenges, zodat de juiste winnaars, klasseringen en badges worden hersteld.
Bedankt dat je hier zo snel naar hebt gekeken. Zou je zeggen dat het nu opgelost is?
Het syncprobleem zelf is opgelost in StepSmash 1.9.5. Zodra de App Store die update heeft geïnstalleerd, zou het synchroniseren vanaf dat moment weer kloppen.
We zijn nog niet teruggegaan om de gecorrigeerde data met terugwerkende kracht aan te vullen, omdat dat lopende Bingo-spellen kan beïnvloeden. We wachten tot een paar van die spellen zijn afgerond, en dan vullen we de gecorrigeerde data aan en kennen we de juiste badges toe aan de juiste winnaars van de Step Challenge.
Zie je nieuwe step challenges waarbij Apple Health-gebruikers nog steeds opgeblazen stappenaantallen zien?
Ik zie geen opgeblazen stappenaantallen meer, nee. Maar onze enige Apple Health-gebruiker staat momenteel op 0 stappen.
Welk individu? Ik kan de logs nakijken en zien wat er aan de hand is.
Na wat speurwerk lijkt het erop dat haar account alleen gegevens heeft gesynchroniseerd t/m 3 mei, en jouw Workweek Hustle is op de 4e begonnen. Haar telefoon heeft gisteren wel wat stappen gesynchroniseerd, maar die loopt achter en kwam maar tot de 3e.
Kun je haar dit laten proberen:
- Open de app en ga naar Instellingen → Fitnessaccounts
- Tik op Nu synchroniseren
- Zodra de laadindicator klaar is, sluit je de app volledig af en open je ’m opnieuw
Haar stappentelling voor deze week zou daarna moeten verschijnen.
Als dat niet zo is, ga dan terug naar Instellingen → Fitnessaccounts en koppel Apple Health los en opnieuw om opnieuw te beginnen.