Synchroniseert/registreert niet volledig

Om de een of andere reden wordt niet alles volledig gesynchroniseerd. In Health Connect staan alle statistieken ingeschakeld voor tracking. Het draagt duidelijk mijn stappen over, ook al niet helemaal nauwkeurig. Maar mijn miles of actieve minuten helemaal niet.

Bedankt dat je contact opneemt! Volgens mij hebben we waarschijnlijk op Reddit gechat!

Ik zal kijken wat er aan de hand is en kom snel bij je terug met een antwoord.

Jep, dat was ik. Ik heb me al aangemeld voor premium en ik heb er nog 2 ingeschreven en ik verwacht er nog een paar.

Nog een paar dingen die het vermelden waard zijn. Ik merkte dat de telefoon zelf stappen aan het bijhouden was. En dat de Health Connect-app die aantallen liet zien in plaats van wat mijn gekoppelde Polar-app aangaf.

Dat verklaart het verschil in nauwkeurigheid van de stappentelling. Dus er werd helemaal geen informatie uit Polar Flow getoond.

Ik heb het bijhouden van stappen op mijn telefoon uitgeschakeld voor het geval dat de Polar-app werd overschreven. Ik zag ook een optie in de Polar-app zelf met een schakelaar om te koppelen aan Health Connect. Los van de telefoonrechten. Dus die heb ik ook aangezet. We gaan zien of dat werkt/helpt.

Het lijkt erop dat de enige logs die we voor je account hebben laten zien dat we tot nu toe alleen stappen ophaalden die afkomstig waren van de stappenteller van je telefoon. Ik zie geen activiteit vanuit Polar, dus Verbinden met Health Connect inschakelen in Polar Flow was mogelijk het ontbrekende puzzelstuk.

Je hoeft de stappentracking van je telefoon waarschijnlijk niet uit te schakelen, maar we hebben wel nodig dat Polar zijn gegevens daadwerkelijk naar Health Connect schrijft.

Op het Health Connect-scherm in Instellingen zou bovenaan een sectie Je gezondheidsapps moeten staan. Als je op Polar tikt, kom je op een scherm dat vergelijkbaar is met mijn Fitbit-instellingen voor Health Connect.

Als je op Fitness en welzijn tikt, zie je welke gegevenstypen Polar mag schrijven. Ik zou specifiek controleren of Stappen, Afstand en Hartslag zijn ingeschakeld.

Afstand is wat StepSmash gebruikt voor mijlen, en hartslag wordt gebruikt bij het berekenen van Active Minutes.

Als Polar die rechten al heeft en je nog steeds data in StepSmash ziet die niet klopt, zou je dan één pagina terug kunnen gaan naar Polar, waar je op Fitness en welzijn tikte, en in plaats daarvan op App-gegevens bekijken tikken, en daarna op Stappen?

Dan zie je de daadwerkelijke stapgegevens die Polar naar Health Connect heeft geschreven. Als StepSmash nog steeds niet weergeeft wat je daar ziet, zou je me dan een screenshot van de Stappen-pagina via DM kunnen sturen, zodat ik het kan vergelijken met wat wij binnenkrijgen?

We hebben zeldzame gevallen gezien waarin een app de stappen van een hele dag in een heel klein tijdvenster schrijft, bijvoorbeeld in het tijdslot 12:00–12:01, wat vreemde resultaten kan veroorzaken wanneer een andere app die data uitleest.

Onze volgende feature-release bevat een aantal grote verbeteringen aan onze Health Connect-sync, waaronder wijzigingen in de logging die het debuggen makkelijker maken, dus ik denk dat de volgende stap—als het bovenstaande niets bruikbaars oplevert—zou zijn om die release voor jou in ons Google Play-bètakanaal te krijgen om te testen.

Ondertussen heb ik 30 dagen aan je StepSmash±proefperiode toegevoegd, zodat we de tijd hebben om samen door deze issues heen te werken.

Die waren alle ingesteld en hebben toegang, en ik vraag me af of Health Connect gewoon niet alle informatie van Polar binnenhaalt. Misschien ga ik Google Health installeren om te kijken of ik dat kan koppelen en het zo aan de praat krijg.

Na wat research gedaan te hebben, lijkt het erop dat Polar en Health Connect niet zo goed met elkaar communiceren. Er is een app die Health Sync heet en die bedoeld is om allerlei verschillende gezondheidsapps met elkaar te verbinden.

Hij is gratis en het lijkt erop dat het werkt. Dus we gaan het de komende tijd wel zien. Maar Health Connect lijkt de info in elk geval binnen te krijgen.

Oké, top — dus we weten dat Polar-data in elk geval binnenkomt voor stappen.

Kun je op de hoofdpagina van Health Connect Data en toegang aantikken en daarna Stappen? We zijn specifiek op zoek naar de Polar-items en welke tijdsperiodes ze afdekken.

StepSmash heeft activiteit nodig die over de tijd is uitgesplitst, zodat we kunnen bepalen welke stappen tijdens een challenge zijn gezet. Sommige Health Connect-integraties schrijven in plaats daarvan de activiteit van een hele dag weg als één item. In mijn screenshot staat Samsung Health bijvoorbeeld onderaan met één item 12:00 AM–11:59 PM in plaats van items voor de momenten waarop de stappen daadwerkelijk zijn gezet.

Als Polar er vergelijkbaar uitziet, kan dat verklaren wat we zien. Een screenshot van de Polar-items zou ons moeten helpen om dat te bevestigen.

Los daarvan heb ik vandaag een bug gevonden waarbij Health Connect bij nieuwe accounts niet altijd betrouwbaar de hartslag ophaalt, wat ook Active Zone Minutes kan beĂŻnvloeden. Health Connect is een van onze minder vaak gebruikte integraties, dus ik waardeer de debuginformatie die je hier geeft echt enorm. Het helpt ons om issues te pakken die in onze eigen tests niet zijn opgedoken.

Ik heb ook geen applicatielogs voor je account kunnen vinden. Als je AdGuard of iets vergelijkbaars gebruikt en je het oké vindt om het even uit te zetten, Health Connect los te koppelen van StepSmash en het daarna opnieuw te koppelen, dan levert dat mogelijk extra debuginformatie op.

Ik heb geen van deze tools zelf gebruikt, en we hebben geen Polar-apparaat bij de hand, dus ik kan je daar helaas niet echt mee helpen.

We kunnen het waarschijnlijk nu niet prioriteren, maar ik neem ook contact op met het partnershipteam van Polar over API-toegang. Er staan online niet veel details, en het lijkt erop dat ze misschien liever alleen met grotere organisaties werken, maar tot nu toe heeft niemand ons afgewezen als we vroegen naar integratie, dus we gaan het zien.

Dank je! Het is heel veelbelovend dat Health Sync de data in dat formaat wegschrijft. Ik denk dat de rest waarschijnlijk synchronisatiebugs in Health Connect zijn aan onze kant.

Als je daar zin in hebt, kan ik je ergens volgende week een bètaversie sturen met de verbeteringen waar we aan hebben gewerkt.

Tuurlijk, maar ook geen punt als het niet lukt. De actieve minuten kloppen nog steeds niet helemaal. Maar hopelijk komt het snel goed. Aangezien de bèta nog geen jaar geleden is begonnen, hebben jullie tot nu toe echt topwerk geleverd.

Een deel van waar je tegenaan loopt zijn wat knullige bugs die we eerder niet waren tegengekomen, simpelweg omdat Health Connect relatief weinig gebruikt wordt vergeleken met Google Health, Apple Health, enz. We moesten die toch al fixen voor onze volgende feature-release, dus dat is geen probleem.

Dat stuk met de actieve minuten komt waarschijnlijk doordat het synchroniseren van de hartslag in de productie-app totaal niet betrouwbaar is; daar hebben we vorige week behoorlijk wat tijd in gestoken om het te verbeteren. Maar het is klaar, en ik wacht erop dat Google de build goedkeurt voor de private testing ring. Als dat rond is, kan ik ’m met je delen via Google Play.

Dank je! We hebben een kleine groep mensen die vroegtijdig een kijkje krijgt in nieuwe features voordat we ze breder uitrollen, en die infrastructuur is ook handig voor andere dingen, zoals het testen van fixes voor dit soort bugmeldingen.