Kleine bugs in uitdagingen

Hoi, ik wilde even een paar kleine bugs delen die me zijn opgevallen — niets ernstigs, gewoon een beetje irritant.

• Soms, wanneer je een bingospel binnenkomt, staat alle beschikbare activiteit op 0, ook al krijg je een melding dat je een aantal tegels kunt omdraaien. Als je de app sluit en vernieuwt, werkt het daarna wel. Ik denk dat het gebeurt na het synchroniseren van je activiteit.
  • In de stappenchallenge klopt de volgorde van spelers en de ranking niet met het aantal stappen (voorbeeldafbeelding hieronder).

• Deze is meer een suggestie, maar de globale stappenchallenge lijkt een vast startuur te hebben, waardoor het niet meeloopt met tijdzones: voor sommigen start het ’s ochtends, voor anderen ’s avonds, en dat bevoordeelt degenen die ’s ochtends kunnen beginnen :sweat_smile:

We zijn langzaam een feature flag aan het uitrollen die mensen overzet naar een live serververbinding voor activiteitsdata, precies zodat synchroniseren vanuit sommige cloudgebaseerde integraties direct live doorwerkt in de StepSmash-client zonder dat de gebruiker hoeft te pull-to-refreshen. Kun je verifiëren of je het opnieuw ziet in de huidige versie (1.12.0)? We hebben in die versie een paar dependencies geüpdatet die op dit pad zitten, en ik ben benieuwd of je op de nieuwste code daar nog issues mee ziet.

Dit hangt waarschijnlijk samen met hetzelfde werk. Ik ga ernaar kijken en een fix uitbrengen!

Dit was vroeg in het proces een ontwerpkeuze, omdat we exact dezelfde ervaring wilden nabootsen als Fitbit eerder bood. Ik vind het wel een interessante suggestie en ik zal intern een ticket aanmaken zodat we het kunnen bijhouden. Natuurlijk geen beloftes: onze huidige architectuur is behoorlijk gericht op challenges met een vaste begin- en eindtijd, maar ik denk dat het op te lossen is.

Ik bedoel, misschien kun je dan meerdere bingo-challenges hebben, met verschillende starttijden voor de VS / EU

Dus ik denk dat ik dit misschien te letterlijk heb opgevat als jij echt „stappenchallenge“ bedoelde, maar volgens mij bedoelde je de globale Bingo Blitz-games?

We zouden heel graag op het punt komen dat we zulke uitdagingen per regio kunnen doen, maar onze spelersbasis is zó verspreid dat we waarschijnlijk meer nodig hebben dan alleen een VS/EU-splitsing. Ik denk dat we eerst een hoger spelersaantal nodig hebben voordat we dat goed kunnen aanpakken.

Voor nu proberen we dit op te vangen door te rouleren welke tijdzones het voordeel hebben. Vandaag heeft Bingo Blitz 4 mogelijke starttijden, en het wisselt willekeurig door alle starttijden heen — telkens minstens één keer — voordat het weer gaat herhalen:

02:00 UTC
08:00 UTC
14:00 UTC
20:00 UTC

Een snelle wijziging die we zouden kunnen doen, is het aantal mogelijke starttijden verdubbelen of zelfs verdrievoudigen, zodat het voordeel wat meer wordt verspreid. Dat is niet zo goed als echte regionale uitdagingen, maar het kan in de tussentijd wel helpen.

Zou dat voor jou als een verbetering voelen?

Beide zijn opgelost :tada:

klinkt goed voor mij, ik ben benieuwd wat de andere gebruikers ervan vinden