Ik heb onlangs een Garmin-horloge gekocht en hoewel de apps synchroniseren, kloppen de stappen niet in Step Smash. Ik heb 13k stappen op mijn horloge, maar in Step Smash staat 109 stappen..
Ik heb de app losgekoppeld, de app gereset, verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar niets heeft het opgelost.
Welkom bij StepSmash, en bedankt dat je dit meldt!
Zou je willen checken wat het verschil is tussen Garmin Connect en StepSmash? Garmin Connect pusht de data naar StepSmash zodra het horloge synchroniseert, en standaard zien we dat de meeste Garmin-horloges zichzelf gemiddeld maar zo’n twee keer per dag syncen. Daardoor kan er soms een groot verschil zitten tussen wat je horloge aangeeft en wat je in StepSmash ziet, totdat Garmin Connect de kans heeft gehad om de nieuwe data van het horloge binnen te halen.
Wij gaan het aan onze kant ook onderzoeken, voor het geval er iets speelt tussen de systemen van Garmin en die van ons.
Afgelopen weekend heb ik in totaal 18.000 stappen gezet en de Step Smash-app gaf 190 stappen in totaal weer, ook al heb ik beide apps gesynchroniseerd.
Ik betaal voor het abonnement, dus als dit niet rechtgezet kan worden, zal ik het abonnement moeten opzeggen.
Kun je het nog eens checken zodra je daar tijd voor hebt? Ik heb handmatig een backfill gestart vanuit Garmin’s developer portal, en ik zie nu de verwachte stappengegevens voor jouw account in StepSmash.
Het lijkt erop dat de activity backfill niet goed is afgerond toen je Garmin voor het eerst koppelde. Daarna, toen je tijdens het troubleshooten de verbinding hebt verbroken en opnieuw gekoppeld, gebeurde hetzelfde opnieuw. Daardoor is StepSmash in feite gaan tellen vanaf dat nieuwere koppelingsmoment, in plaats van de volledige activiteit van het weekend binnen te halen.
Sorry voor het gedoe. Garmin-backfills zouden dit normaal gesproken automatisch moeten afhandelen, dus ik houd het in de gaten en ga uitzoeken waarom het voor jouw account niet goed is afgerond.
En voor de duidelijkheid: je kunt StepSmash+ altijd op elk moment opzeggen, maar hoe dan ook helpen we je graag. We bieden support, ongeacht of iemand geabonneerd is of alleen de gratis onderdelen van StepSmash gebruikt.
Het lijkt erop dat dit een probleem met de tijdzone kan zijn.
Garmin stuurt ons je activiteitsgegevens alsof ze in GMT+0 hebben plaatsgevonden, maar StepSmash en je forumaccount wijzen er allebei op dat je werkelijke tijdzone een paar uur vóór GMT+0 ligt.
StepSmash slaat activiteit op in uurbuckets, zodat challenges voor mensen in verschillende tijdzones netjes op elkaar kunnen aansluiten. Zo start een challenge voor iedereen op de juiste lokale tijd, ongeacht waar iemand woont. Als Garmin je stappen verstuurt met de verkeerde tijdzone eraan gekoppeld, kan een deel van je activiteit in StepSmash bij de verkeerde dag worden meegeteld. Daardoor kan je StepSmash-totaal voor die dag afwijken van wat je horloge laat zien.
Volgens de documentatie van Garmin zouden je horloge en Garmin Connect automatisch de juiste tijdzone moeten detecteren, maar het lijkt erop dat er hier iets niet goed overeenkomt. Zou je je instelling Upload Time Zone hier kunnen controleren?
Controleer alsjeblieft of dit op je huidige tijdzone staat. Op mijn eigen account laat Garmin een waarschuwing zien dat alleen nieuwe activiteitsgegevens de bijgewerkte tijdzone zullen bevatten, dus dit lost mogelijk oudere activiteit die al naar StepSmash is gestuurd niet op.
Als die instelling onjuist is en je past ’m aan, verwacht ik dat we vrij snel daarna nieuwe data binnen zien komen. Dat zou helpen bevestigen of dit de bron van de afwijking is.
StepSmash haalt je tijdzone op van je telefoon en stuurt die terug naar onze servers, maar we tonen die momenteel nergens in de app.
Op dit moment gebruiken we die vooral voor dingen zoals tijdgebonden pushmeldingen. Als we je bijvoorbeeld om 17.00 uur willen herinneren aan je Daily Bingo-bord, gebruiken we die tijdzone zodat de herinnering voor jou lokaal ook om 17.00 uur verschijnt.
Aangezien je hebt kunnen bevestigen dat je Garmin Connect Upload Time Zone er correct uitziet, heb ik alvast een e-mail gestuurd naar het developer-supportteam van Garmin Connect om te kijken of zij kunnen uitleggen waarom de activiteitsgegevens nog steeds binnenkomen met tijdstempels die niet lijken te kloppen met jouw tijdzone.
Ze reageren meestal behoorlijk snel als ik in het verleden contact heb opgenomen, dus ik werk deze thread bij zodra ik iets terughoor of iets nieuws te delen heb.
Dat ging snel. Ze willen graag dat ik je vraag om te bevestigen dat de tijdinstelling op je horloge op Auto staat, omdat handmatig instellen soms tot onverwacht gedrag kan leiden.
Ik heb net de instellingen van handmatig naar automatisch gezet en daarna m’n Garmin gesynchroniseerd, maar nu doet Step Smash er al meer dan 10 minuten over om te synchroniseren en het is nog steeds bezig lol
Ik zie je Garmin-gegevens in onze database. Het is vreemd dat de StepSmash-app aangaf dat hij zo lang aan het synchroniseren was; het lijkt erop dat we alles hebben binnengekregen.
De tijdzone wordt in Garmins data-events nog steeds als GMT/UTC weergegeven, dus ik neem opnieuw contact met ze op.
Bedankt dat je de horloge-instellingen hebt gecontroleerd!
Het lijkt erop dat het aanpassen van de tijdzone-instelling op het horloge naar Auto de oplossing was.
Garmin verstuurt nu nieuwe data met de juiste tijdzone-offset in plaats van GMT/UTC. Het lijkt erop dat de instelling pas werd toegepast zodra Garmin na middernacht een nieuwe activiteit had doorgestuurd, dus je data vanaf nu zou er in StepSmash correct uit moeten zien.