Ik heb al een tijdje gemerkt dat mijn actieve minuten na het synchroniseren in StepSmash verschijnen en dat ze een paar minuten later weer worden verminderd.
In sommige gevallen laat het in eerste instantie zien dat ik een nieuw tegeltje kan omdraaien — maar zodra ik het spelbord open, zie ik dat de actieve minuten veranderen en omlaag gaan.
Het is me eindelijk gelukt om een screenshot te maken waarop te zien is dat ik een tegeltje beschikbaar heb — maar wanneer ik naar het bord ga, is er geen tegeltje meer beschikbaar omdat de actieve minuten ineens zijn gedaald.
We hebben hier gisteren een fix voor uitgerold. StepSmash berekent Active Zone Minutes op basis van de hartslagdata die Garmin naar ons stuurt, en valt terug op een grovere schatting op basis van je stappen als die data niet beschikbaar is. Door een mismatch in tijdzones aan onze kant kon een Garmin-sync gedurende een deel van elke dag je hartslagdata niet vinden, ook al hadden we die wél, waardoor er tijdelijk de schatting op basis van stappen werd weggeschreven. Enkele seconden later vond de volgende sync van Garmin de data weer en werd het juiste aantal teruggezet — dat is het ‘stuiteren’ dat je zag.
Als je dit soort gedrag in de toekomst weer ziet, laat het ons dan weten, dan kijken we er opnieuw naar!