Heeft iemand problemen gehad met het gebruiken van Google Play-cadeaukaarten? Ik heb een kaart van $30 gebruikt om een jaarabonnement op de Step Smash-app te betalen. Ik kreeg een e-mail waarin stond dat mijn betaling was geweigerd en dat mijn proefperiode op 11 maart 2026 was afgelopen. Mij werd verteld dat het abonnement meer dan $30 was, terwijl er op het moment van aankoop stond dat het 27,99 was, dus ik zou meer dan genoeg moeten hebben gehad om het jaarabonnement te betalen. Ik wilde het saldo aanvullen omdat het verschil maar een paar dollar was, maar ik kan mijn account alleen aanvullen met mijn creditcard, wat ik niet prettig vind om te gebruiken. Dus op dit moment weet ik niet waar ik sta: is mijn Play-kaart terugbetaald voor het geld dat ik had ingewisseld, of is dat geld verloren? Nu vertelt de app me dat mijn proefperiode op 25 maart 2026 zal verlopen. Kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is: heb ik mijn jaarabonnement betaald, ben ik mijn $30 kwijt, of verifiëren ze alleen dat ik de Google Play-cadeaukaart daadwerkelijk heb gekocht.
Het spijt me echt dat je hiermee te maken krijgt. Ik weet dat factureringsproblemen ontzettend frustrerend zijn, vooral wanneer alles eruitziet alsof het zou moeten werken.
Helaas hebben we geen direct inzicht in of controle over factureringsproblemen bij Google Play of de App Store.
Wij verwerken betalingen niet zelf, en we ontvangen ook niet jouw betalingsgegevens zoals creditcardinformatie of andere gevoelige factureringsdata. Bij aankopen via Google Play handelt Google de transactie rechtstreeks af en betaalt ons vervolgens apart aan het einde van de maand. De abonnementsstatus werkt op een vergelijkbare manier. Google vertelt ons dingen zoals of een proefperiode actief is en wanneer een abonnement begint of eindigt, zodat StepSmash zich correct kan gedragen, maar we kunnen de factureringskant hiervan niet rechtstreeks beheren of oplossen.
Je abonnement toont momenteel een vervaldatum van 25 maart omdat Google Play ontwikkelaars de optie geeft om een korte respijtperiode toe te staan wanneer een betaling te laat is of niet wordt verwerkt, en wij hebben dat momenteel ingesteld op a dagen. Met andere woorden: die datum betekent niet per se dat de betaling is gelukt. Het kan simpelweg betekenen dat je abonnement nog binnen de respijtperiode van Google Play valt terwijl zij blijven proberen de betaling te verwerken.
We krijgen ook geen direct supportcontact bij Google waarmee we factureringsproblemen voor klanten kunnen escaleren.
Specifiek voor Google Play is de beste officiële bron waar we je naartoe kunnen verwijzen de supportdocumentatie van Google:
Aangezien je aangaf dat je cadeaubontegoed lijkt te zijn verdwenen, is één ding dat ik zou aanraden om te controleren je huidige Google Play-saldo rechtstreeks in de Play Store-app. Vanuit mijn eigen ervaring als Android- en Google Play-gebruiker: wanneer ik in het verleden aankoopproblemen heb gehad, werd het geld dat ogenschijnlijk verdwenen was toegevoegd aan mijn accountsaldo om te gebruiken voor toekomstige aankopen.
Je kunt het hier controleren:
-
Open de Google Play Store-app
-
Tik op je profielicoon rechtsboven
-
Ga naar Betalingen en abonnementen → Betaalmethoden
Bovenaan dat scherm zou je je Google Play balance moeten zien als er een saldo beschikbaar is op het account. Hopelijk helpt dat om te bevestigen of het cadeaubontegoed nog in je Google Play-saldo staat, of dat er iets anders is gebeurd aan de kant van Google.
Ik weet dat dit een frustrerende ervaring is geweest, en het spijt me dat je hiermee te maken hebt gehad. Hoewel we de facturering via Google Play niet rechtstreeks kunnen oplossen, willen we wel helpen waar we kunnen, dus we voegen een gratis maand StepSmash+ toe aan je account. Je kunt dit in StepSmash zien door te navigeren naar Settings → StepSmash+ en het zal onder de kop Purchases verschijnen als een plus-abonnement dat via support is toegekend.
Hoi Justin,
Bedankt dat je binnen 24 uur op me terugkwam; dat betekent veel voor me en laat zien dat jullie bedrijf verantwoording aflegt aan zijn leden en ons als consumenten waardeert. Ik zal proberen contact op te nemen met Google.
Met vriendelijke groet
Kelly
Ik ook, ik heb precies hetzelfde probleem.
Dat is best wel eng. ![]()
Succes voor ons.
Ik probeerde mijn account op te waarderen door nog een cadeaubon toe te voegen. De oorspronkelijke bon is niet gebruikt, aangezien ze om $31.91 vragen; naar mijn mening vertelden ze me ook dat mijn cadeaubon was geweigerd. Ik probeerde de bon opnieuw te gebruiken omdat ze hem hadden geweigerd, en toen zeiden ze dat hij al was gebruikt. Dus Google Play heeft $30.00 van mij. Toen ik de cadeaubon van $25.00 toevoegde, was mijn saldo $25.00. LOL Het lijkt erop dat ze die bon niet zullen gebruiken om de $1.91 te dekken die niet werd gedekt door de oorspronkelijke cadeaubon van 30 dollar.
Dus Google heeft $55.00 van mijn geld en wil mijn creditcardnummer om voor Stepsmash te betalen; daar is absoluut geen sprake van.
Eén ding waar ik benieuwd naar ben, is of op jullie bonnen te zien is dat er op het moment van aankoop btw/belasting wordt toegevoegd. Als dat zo is, is het mogelijk dat het eindtotaal net iets hoger uitviel dan de waarde van de cadeaubon, zelfs als de vermelde abonnementsprijs eruitzag alsof die binnen het saldo zou passen.
We hebben dit soort probleem niet gezien na een proefperiode in de App Store, maar we hebben wel een klein aantal vergelijkbare gevallen op Google Play gezien. Nu twee van jullie vrijwel hetzelfde probleem hebben gemeld, begin ik me af te vragen of de paywall-tool van derden die we in StepSmash gebruiken mogelijk de prijs vóór belasting toont in plaats van het uiteindelijke totaal dat via Google Play in rekening wordt gebracht.
@KellyMac, kon je je Google Play-saldo controleren om te zien wat er met de rest van het oorspronkelijke cadeaubontegoed is gebeurd? Ik heb nog wat verder gezocht, en deze link zou je rechtstreeks naar de pagina moeten brengen waar je Google Play-saldo te zien is:
Heb je nog steeds problemen? Misschien heb ik een oplossing voor je.